Aktualności
Klinika medycyny estetycznej - Katowice - Twoja droga do piękna
19.04.2024W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie tempo życia często przytłacza, dbałość o własny wygląd staje się nie tylko kwestią...
Medycyna estetyczna w świecie gwiazd – poznaj 5 najczęściej wybieranych zabiegów plastycznych
27.09.2023Medycyna estetyczna nie jest obca gwiazdom, znanym z ekranów czy scen muzycznych. Nic dziwnego, bo dziedzina ta nieustannie się rozwija, a...
Jak często należy odwiedzać dentystę?
23.05.2022Wiele osób z powodu nieuzasadnionego lęku przed bólem unika wizyt u dentysty. Prawda jest jednak taka, że można uniknąć niewątpliwie...
Aktualności
Ubezpieczenie dla przedsiębiorców
Niemal każdy przedsiębiorca zetknął się z tym problemem: usługa została wykonana, faktura wystawiona, a tu mija kolejny miesiąc, a na naszym koncie nie ma przelewu od kontrahenta, choć, jak zapewniał, jest on już w drodze.
Oczywiście, nie oznacza to od razu, że nasz klient jest oszustem. Możliwe, że po prostu utracił płynność finansową i nie jest w stanie nam w danym momencie zapłacić. Dla nas to jednak marna pociecha, bo, tak czy owak, pozostajemy bez pieniędzy.
Ubezpieczenie od niezapłaconych faktur
Na szczęście można się bronić przed takimi sytuacjami poprzez wykupienie odpowiedniego ubezpieczenia. Obecnie właściwie każde towarzystwo posiada w swojej ofercie polisę gwarantującą przedsiębiorcy odszkodowanie w przypadku, gdy okaże się, że nie może ściągnąć od swego klienta należnych mu pieniędzy.
Kiedy otrzymamy pieniądze?
Oczywiście nie jest tak, iż już po miesiącu oczekiwania na przelew będziemy mogli zgłosić do naszego ubezpieczyciela po gotówkę. Niestety, nie jest to takie proste. Podstawą do wypłacenia rekompensaty jest bowiem potwierdzona prawnie niewypłacalność firmy, z którą przyszło nam współpracować („najwygodniejszą” ze względów prawnych formą owej niewypłacalności jest ogłoszenie bankructwa przez naszego niesumiennego klienta).
Nie oznacza to jednak, że w wypadku braku wyżej wspomnianej podstawy nie zobaczymy pieniędzy od ubezpieczyciela. Na szczęście istnieje instytucja niewypłacalności domniemanej, która ma zastosowanie, gdy na naszym koncie nie pojawi się przelew od klienta w przeciągu stu osiemdziesięciu dni od wystawienia faktury. Trzeba jednak pamiętać, że w takim przypadku nie otrzymamy 100% proc. zwrotu sumy, jaka na niej widnieje.
Dodatkowe usługi
Ponieważ na rynku ubezpieczeń panuje spora konkurencja, w ramach wykupienia tej polisy możemy, podobnie jak to ma miejsce choćby wtedy, gdy wykupujemy ubezpieczenie na życie, liczyć na dodatkowe usługi ze strony naszego ubezpieczyciela.
Interesującą opcją jest prześwietlenie - przed podpisaniem umowy - naszego potencjalnego klienta. W ten sposób możemy sprawdzić, na ile jest on rzetelny i czy wcześniej nie zdarzało mu się „zapominać” o opłaceniu faktur. Podobnie rzecz ma się ze stałym monitoringiem tego, co dzieje się u kontrahentów, z którymi nawiązaliśmy już współpracę. Dzięki temu możemy z odpowiednim wyprzedzeniem uzyskać cenną informację, że nasz partner może mieć przez jakiś czas problemy z regulowaniem faktur.