Aktualności
Klinika medycyny estetycznej - Katowice - Twoja droga do piękna
19.04.2024W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie tempo życia często przytłacza, dbałość o własny wygląd staje się nie tylko kwestią...
Medycyna estetyczna w świecie gwiazd – poznaj 5 najczęściej wybieranych zabiegów plastycznych
27.09.2023Medycyna estetyczna nie jest obca gwiazdom, znanym z ekranów czy scen muzycznych. Nic dziwnego, bo dziedzina ta nieustannie się rozwija, a...
Jak często należy odwiedzać dentystę?
23.05.2022Wiele osób z powodu nieuzasadnionego lęku przed bólem unika wizyt u dentysty. Prawda jest jednak taka, że można uniknąć niewątpliwie...
Aktualności
Prowadzisz klinikę medyczną? Ekspert z Marketing System ujawnia, jak wykorzystać Internet, by wzmocnić jej wizerunek
Prowadzisz klinikę stomatologiczną lub estetyczną (bądź swój prywatny gabinet) i do tej pory nie narzekałeś na brak pacjentów? Jednak wyrastająca konkurencja „depcze Ci po piętach”? Czas wykorzystać Internet, by wzmocnić wizerunek kliniki. Zastanawiasz się, w jakim celu? To pierwszy krok do tego, by pozostawić konkurencyjne kliniki daleko w tyle.
O tym, jak zwiększyć widoczność kliniki medycznej w sieci oraz jak prowadzić skuteczną kampanię e-marketingową opowiada Dariusz Jurek. To Head SEO w agencji Marketing System, która zajmuje się szeroko pojętym promowaniem firm z branży H&B w Internecie.
Kiedyś wystarczyło posiadać tylko stronę internetową. A teraz co jeszcze jest konieczne?
Właściwie posiadanie firmowej strony www to dopiero początek długiej drogi do zaistnienia w Internecie. Witryna jest ważna, pod warunkiem odpowiedniej optymalizacji. Chodzi o to, by była dostosowana pod kątem wyszukiwarki. Dlatego działania Marketing System uwzględniają audyt SEO, który pozwoli wyeliminować wszelkie błędy. Kluczową rolę odgrywa również pozycjonowanie - dzięki odpowiednio prowadzonym działaniom, można dotrzeć do najwyższych pozycji w Google, co przełoży się na zwiększony ruch i większe zainteresowanie kliniką.
Zagadnieniami związanymi z e-marketingiem zajmuję się od ponad 7 lat. W tym czasie przebyłem różne kursy. Przez jakiś czas zdobywałem doświadczenie i poszerzałem wiedzę w USA - w międzynarodowej firmie SEO Bruce Clay Inc. Obecnie biorę czynny udział w tej branży, uczestnicząc w konferencjach i szkoleniach - krajowych oraz zagranicznych. A wszystko to, czego się tam dowiaduję, wykorzystuję w skutecznych działaniach dla naszych klientów. Dlatego w Marketing System stosujemy tylko sprawdzone i najlepsze strategie - mamy opracowany ogólny schemat, który zawsze dopasowujemy do indywidualnych oczekiwań i potrzeb konkretnej kliniki medycznej.
Współpracę z klientami zawsze rozpoczynamy od analityki internetowej. Obejmuje ona kwestie związane z działaniami reklamowymi online oraz szacujemy jej skuteczność. Okazuje się, że to wszystko działa w praktyce - gdyby tak nie było, nie zaufałoby nam aż 150 firm z branży Health&Beauty. A są wśród naszych klientów duże firmy i sieciowe kliniki, których danych - ze względu na podpisaną umowę o poufności - nie mogę podać.
Z czym najczęściej zgłaszają się do Was kliniki medyczne?
Oczywiście chodzi o wypracowanie skutecznej strategii e-marketingowej, która przyniesie oczekiwane efekty. Okazuje się, że w przeszłości kliniki te prowadziły działania promocyjne, jednak nieodpowiednia strategia i niewłaściwie dobrane narzędzia skutkowały brakiem jakichkolwiek rezultatów.
Bardzo częstym problemem jest też niska pozycja w Google albo w ogóle brak widoczności w wynikach wyszukiwania. Bywa tak, że kliniki wcześniej korzystały z usług agencji SEO, które - co pokazują efekty ich prac - niewiele znały się na pozycjonowaniu. A przecież pozycjonowanie nie jest zabawą, ponieważ nieodpowiednie i nieetyczne działania - niezgodne z polityką Google - mogą skutkować poważnymi karami nałożonymi na stronę, łącznie z usunięciem z indeksu. Dlatego nasza oferta obejmuje m.in. konsultacje w zakresie kar/filtrów oraz innych sankcji ze strony Google dotyczących stron klientów po nieetycznym działaniu tzw. agencji-krzaków.
Poza działaniami SEO, jakie narzędzia jeszcze wykorzystujecie, które pozwalają wypromować klinikę w Internecie? Chcąc zapewnić klinice medycznej czy stomatologicznej długofalowe rezultaty i umocnić wizerunek wśród potencjalnych pacjentów, należy skoncentrować się na działaniach generujących także ruch alternatywny. Owszem, ruch z wyszukiwarek jest istotny, ale w okresie wprowadzanych w Google aktualizacjach algorytmów, niewystarczający.
Bazując na dotychczasowym doświadczeniu i efektach, jakie dla naszych klientów udało się uzyskać wiemy, że należy skoncentrować się na działaniach związanych z content marketingiem czy marketingiem rekomendacji. Publikowanie artykułów w serwisach branżowych albo portalach kobiecych nie tylko będzie źródłem ruchu alternatywnego, ale wzmocni wizerunek kliniki. Eksperckie artykuły zapadają w świadomości potencjalnych pacjentów bardzo głęboko i są odbierane jako porady specjalistów.
Jednym słowem działamy kompleksowo. Zapewniamy profesjonalny copywriting i optymalizację stron internetowych zgodnie z aktualnymi wymaganiami wyszukiwarek. Posiadamy rozwiązania zarówno dla małych, jak i dużych klinik, klientów indywidualnych oraz sieciowych centrów medycznych. I to się sprawdza, o czym świadczą pozytywne rekomendacje naszych klientów.
Marketing System zaprasza wszytskie firmy zainteresowane współpraca : dariuszjurek.pl